یزدفردا"تقوایی: نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد گفت: هر حركت و رفتاري كه خلاف امنيت اجتماعي صورت گيرد، مخالف با روند جمهوري اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه يزد اظهار داشت: هر سخن، حركت و حتي سكوتي كه به امنيت جامعه خدشه وارد كند، ناپسند است و مردم به ويژه نخبگان و مسئولان بايد در اين زمينه هوشيار عمل كنند.
وي افزود: امنيت ركن اصلي هر جامعه‌اي به شمار مي‌رود و در صورت تامين اين مهم سعادت دنيا و آخرت انسان‌ها تامين مي‌شود.
امام جمعه يزد تاكيد كرد: دشمنان در برهه‌هاي مختلف با ابزارهاي گوناگون سعي در ايجاد اختلال در آرامش و امنيت مردم كشورمان داشته‌اند و در اين رهگذر نوك پيكان اصلي آنها به سوي نخبگان جامعه است.
وي خاطرنشان كرد: دشمنان شعار اصلي خود را مقابله با جمهوري اسلامي ايران قرار داده‌اند و براي تحقق اين شعار خود از هيچ كوششي فروگذار نمي‌كنند.
صدوقي ادامه داد: البته اين ميزان اهميت كشور جمهوري اسلامي ايران براي دشمنان نشان از عظمت و بزرگي كشورمان دارد كه البته اين عظمت در سايه اسلام و فرامين اسلامي همچنين وحدت مردم به دست آمده و حفظ آن ضروري است.
امام جمعه يزد بيان داشت: همه بايد با هم تلاش كنيم تا از اين امتحان الهي سربلند بيرون بياييم و اجازه ندهيم دشمنان امنيت و عظمت كشور اسلامي ما را خدشه‌دار كنند و از بحران‌هاي دروني به نفع خود استفاده كنند.
صدوقي همچنين با اشاره به ديدار اخير جمعي از مسئولان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عيد بزرگ مبعث عنوان داشت: مقام معظم رهبري،‌ عقل و خرد همچنين حاكم كردن فضائل اخلاقي در جامعه را از پيام‌هاي بزرگ بعثت برشمردند و تاكيد كردند در پناه بعثت، قانون و انضباط قانوني در جامعه جاري مي‌شود.
خطيب جمعه يزد با اشاره به فرازهايي از سخنان رهبر معظم انقلاب در اين ديدار ابراز داشت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار عزت و سربلندي ملت ايران را حاصل موفقيت در آزمون‌هاي سخت و تحمل مشكلات در راه اسلام و دستيابي به اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايران در 30 ساله اخير دانستند.
صدوقي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستين نماز جمعه در سال 1358 بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، ياد شهيد آيت‌الله طالقاني كه امام بارها از ايشان به عنوان ابوذر زمان ياد كردند را گرامي داشت.
وي همچنين با گراميداشت روز ششم مرداد ماه به عنوان روز آموزش‌هاي فني‌ و حرفه‌اي اظهار داشت: دنيا هر روز در حال پيشرفت است و جوانان ميهن اسلامي ما نيز بايد ضمن آشنايي با اين پيشرفت‌ها علوم روز را در كارگاه‌هاي مختلف تجربه كرده و آنها را به خوبي بياموزند تا در به كارگيري و اشتغال آنها تسريع شود.
امام جمعه يزد همچنين با اشاره به قرار گرفتن در نخستين روز از ماه مبارك شعبان، اين ماه را از پرفضيلت‌ترين ماه‌هاي خدا دانست و به مردم توصيه كرد: بيشترين بهره‌ها را از فضائل ماه مبارك شعبان به دست آورند و با دستي پر و قلبي سرشار از عشق الهي به استقبال ماه مبارك رمضان بروند.
وي تقارن اين ماه با چهار ميلاد بزرگ را بي‌حكمت ندانست و ميلاد امام حسين (ع)،‌ حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت سجاد (ع) و حضرت قائم (عج) را از بركات پرفيض اين ماه مبارك اعلام كرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا